het begin - Reisverslag uit Berchem, België van David Nowak - WaarBenJij.nu het begin - Reisverslag uit Berchem, België van David Nowak - WaarBenJij.nu

het begin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg David

27 September 2008 | België, Berchem

Ik lig op mijn rug in bed en ik staar naar het plafond; het is nog donker in de kamer, enkel een klein straaltje licht tussen de gordijnen verraadt dat de nacht weldra overgaat in de dag. Ik draai langzaam mijn hoofd naar de wekker7 uur, het is 7 uur herhaal ik al fluisterend, nog 11 uur en dan… mijn blik glijdt over de donkere schaduwen van mijn kast, mijn bureau en langs de kaders aan de muur. Nog even en mijn vertrouwde kamer zal voor een tijd mijn thuis niet meer zijn. Ik merk dat ik zacht begin te glimlachen. Ik voel me gelukkig, misschien wel gelukkiger dan ik me ooit in heel mijn leven heb gevoel. Ben ik echt gelukkig? Ja ik denk het wel. Dat denk ik nu eens echt! Ik lach stil, natuurlijk voel ik me blij. Ik volg mijn dromen, waar ze mij ook leiden en voel me vrij, hoe cliché dat ook mag klinken.
Mijn handen liggen in elkaar gevouwen op mijn borstkas en gaan op en neer op het ritme van mijn adem. Ik denk aan wat ik kan verwachten en heb plots het gevoel dat er geen bloed maar pure zenuwen door mijn aderen stromen. Ik wrijf met mijn hand over mijn voorhoofd, alsof ik zenuwen uit mijn hoofd wil vegen. Nog even en ik zit op de boot naar koudere oorden, naar een land dat een schooljaar lang mijn thuis zal zijn. Een nieuw hoofdstuk ligt voor me, een spannend hoofdstuk dat de rest van mijn levensroman zal bepalen, om het even heel plastisch uit te drukken.
Ooit zei iemand: “Ik reis veel omdat ik weet waar ik voor vlucht, maar niet waarnaar ik zoek.”
Waar vlucht ik voor, dat mag de lezer uitmaken, misschien vlucht ik voor het koude Belgische weer, maar dan vlucht ik wel de verkeerde kant uit. Waar ben ik naar opzoek? Tja, grensoverschrijdende ervaring, avontuur, afwisseling, verrijking? Waarschijnlijk wel allemaal, maar weet je, ik zal zeker en vast meer vinden dan ik denk te zoeken en….
Luid krakend springt de radiowekker aan en ik begin mee te neuriën op de tonen van het lied dat mijn kamer wordt in geschreeuwd. Ik ben al vergeten wat ik nu weer aan het denken was…
Ik lach in de spiegel terwijl ik mijn haar probeer goed te leggen (tevergeefs natuurlijk), mijn spiegelbeeld lacht vriendelijk terug. Ik ga naar zweden fluister ik. Ik ben erg nieuwsgierig en zie er naar uit.
Het is nu tijd, tijd voor een lange tocht naar een tijdelijk nieuw leven vol avontuur, de eerste letters staan reeds op papier…Volg me, ga met me mee en beleef alles levensecht van op de eerste rij. Ik hoop je hier terug te zien.

TO BE CONTINUED…

  • 27 September 2008 - 08:15

    Manke Okapi:

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh,
    mijn poot doet zo'n pijn, ik denk niet dat ik mee kan gaan op je tripje naar zweden, je zal het alleen moeten doen, maar ik weet dat je het kan!

    Hahahahaa, je denkt toch niet dat je zoooo snel van me af bent! neee, Okapi's laten zich niet doen! Okapi's zijn sterk en snel en dapper en gestreept en suppergeweldig.. ahum, ok, waar was ik...

    Okapi ziet lama strak op de boot

    Over and out!

  • 27 September 2008 - 08:41

    Frans Vlinderman:

    Allez vooruit, dat gaat daar in Zweden precies een beestige boel worden! Tel maar af, David, in uurtjes vanaf vandaag, en vergeet je tandenborstel niet, kwestie van het toch alvast in de badkamer een beetje aan thuis te doen denken, eh.

    We volgen jou via deze weg, misschien wel via andere wegen, tijd genoeg natuurlijk...

    En nog wat: als die okapi blijft manken, moet je misschien maar eens denken aan diervriendelijk spuitje. Zo een mank beestje heeft anders toch maar geen overlevingskansen in het ruige Zweden :p

  • 27 September 2008 - 09:53

    Evi:

    Ik merk dat je wel wat zenuwachtig bent, maar ik wens je een heel leuk verblijf in Zweden. Geniet ervan!

  • 27 September 2008 - 10:51

    Sihame:

    Heey David, deze eerste pagina doet al smaken naar meer, en dit is nog maar het begin,...dat belooft!!!

    Ik wens je enorm veel succes ginds en ik kijk reeds uit naar jouw verhalen, ervaringen, anekdotes, ...

    Het gaat je goed ridder David (de foto's zijn echt goed hoor!)

    Groetjes,
    Sihame

  • 27 September 2008 - 11:14

    Kirsten:

    Whiii Zweden... (en ik kruip in je koffer, onopgemerkt ga je mij meesleuren naar daar, moehahaha).. Veel plezier !!

  • 27 September 2008 - 11:35

    Kriet:

    Amai Dave jom!
    Nogal schrijversambities?! Je gaat gaan voor de nobelprijs literatuur zeker??? ;-) Ik wens u een héééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél leuk verblijf/reis toe daar! AMuseer je, want het is u van harte gegund!!!
    Enjoy!!!

    Hasta luego!!!

    Kriët
    xXx

  • 27 September 2008 - 12:45

    Magda Mommaerts:

    Vaart wel, David!

  • 28 September 2008 - 09:31

    Ann Van Egdom:

    David, ik wens je er alleszins een heel prettige, succesvolle en, ondanks de koude buiten, warme tijd!
    Ann

  • 28 September 2008 - 11:14

    Ann De Roover:

    Heel veel plezier daarboven, David! Mogen vele kindjes geweldig blij worden van de enthousiaste leraar die je bent!

  • 29 September 2008 - 08:19

    Lotte:

    Het allerbeste ginder daar!! De kindjes staan voor je klaar! En hier, geen paniek, we zullen je missen, maar het weerzien en de extra verhalen zullen het goedmaken ;-)en dan doe ik eindelijk de beloofde bbq die er maar niet van kwam
    doe het goed en blijf vooral jezelf dan komt alles goed!
    Ga, overtuig en slorp alles op wat je maar kan leren!
    Groetjes!!

  • 29 September 2008 - 17:53

    Glenn ( Roni_size):

    wow dit is het eerste dat ik er van hoor. swat veel plezier daar en ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    gegroet en mogen het geluk met u zijn

  • 29 September 2008 - 19:38

    Marijke:

    Wow, ineens was het maandag. Het weekend is voorbij gevlogen, samen met jouw vertrek..
    Hoop da je al een beetje op je effen bent geraakt!
    En da we maar veel van u horen he!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Welkom iedereen om mijn weblog. Bij deze is mijn weblog ingewijd met mijn eerste bericht!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 953
Totaal aantal bezoekers 29826

Voorgaande reizen:

28 September 2007 - 30 November -0001

Comenius assistent in Zweden

Landen bezocht: